Bábkészítés

A 100 órás foglalkozássorozat négy részre tagolódott: ismeretterjesztő szakasz, kreatív szakasz, szintetizáló szakasz, marketing szakasz.

A foglalkozások célja elsősorban a tanulók ismereteinek bővítése, képességeik komplex fejlesztése volt az aktív, cselekedtető tanulás által. A foglakozások alatt a gyermekek sokat tapasztaltak. Többféle anyagfajtával ismerkedtek meg. Megtanultak szabni és varrni. Átélték az alkotás örömét, hiszen az egyszerű fehér anyagból vagy éppen egy hungarocell golyóból maradandó és szemet gyönyörködtető bábokat készítettek. Fejlődött a türelmük, kitartásuk, a szem-kéz koordinációjuk, finommozgásuk, a ritmusérzékük, a figyelmük, az esztétikai érzékük és az egymás iránti toleranciájuk.

A foglalkozásokon részt vevő gyermekek – Fábián Gábor, Gerencsér Liza, Horváth Emese, Kerepesi Bettina, Mitró Lili, Nagy Krisztián, Ócsai Kornél, Paróczi Lilla, Paróczi Réka, Rácz Bence, Rupa József, Szurma Vivien, Vendégh Rebeka – körében egy új, vidám közösség alakult ki. Más osztályokból, más évfolyamokról érkeztek, de mégis megtanulták a közösséghez való alkalmazkodást. Az ismeretterjesztő szakaszban megismerkedtek a bábozás külföldi vonalával, majd a magyarországi bábozás történetéről és neves alakjairól is olvashattak. A kreatív szakaszban sokféle bábot készítettek a népi hagyományok figyelembe vételével. Így a maszkos bábokat busó álarcok formájában jelenítették meg, az árnybábok készítésekor egy magyar népdal szereplőit készítették el a foglalkozásvezetők segítségével. Nagy kihívás volt számukra a kesztyűbábok kivitelezése. Meg kellett tanulniuk szabni és varrni. De a végén mutatós kesztyűbábokkal lettünk gazdagabbak. A gyermekek türelmesen, kitartóan dolgoztak. Megvárták, ha egy-egy társuk lemaradt és segítettek neki. Az elkészült munkadarabokat büszkén, örömmel mutatták be.

 

Kovácsné Tóth Szilvia                        Lukácsiné Kormányos Ágnes            Szabóné Balogh Erzsébet

foglalkozásvezetők

[slideshow_deploy id=’499′]